Více info o józe

 

    Proč a jak vůbec (power) jógu začít cvičit?
  • Slovo jóga je ze sánskrtu volně překládáno jako propojení, spojení či Unie. V dnešní zrychlené době je tato Unie brána jako právě propojení mezi naší duší a myslí (body and mind). Obecně můžeme chápat jógu jako prostředek jak docílit stavu vnitřní harmonie a rovnováhy skrz "ostrouhané" a cvičením posílené fyzické tělo.
  • Pokud se rozhodnete začít či již praktikujete toto cvičení, vězte, že začnete vnímat jógu celistvě. Nejen jako 60 či 90min cvičení. Začnete-li s jógu správně, klidně a s rozmyslem, jóga Vám tělo uvolní a harmonizuje jemné energie. Vše se propojí a staneme se součástí výše zmíněné Unie.
  • Víc ale než jen slova pomůžou činy:). Nikdy nic nebude dokonalé, ale naše snaha a pravidelné rozhýbání nejen těla může udělat skoro až zázraky...


  • Pár obecných rad pro začátečníky
  • Na cvičení si vezměte pohodlné oblečení. Je dobré delší a upnutější tílko/tričko, které Vám nebude "plandat". Velmi těsná guma u kalhot též není moc příjemná. 
  • Přijďte samozřejmě v botech:), ale hned před cvičením se zujte a žádné další boty potřebovat nebudete. Ani raději ponožky, silonky či punčochy. Nejlepší varianta je naboso. 
  • Podložku si nemusíte nosit s sebou. Pokud to ale se cvičením myslíte vážně, doporučuji Vám si pořídit vlastní (nejen z hygienických důvodů). Pokud budete poradit/koupit podložku u mě, není problém. Vyzkoušela jsem pár typů a druhů materiálů a sama musím uznat že v této "branži" vysoká cena za podložku ne vždy odpovídá kvalitě. 
  • S jídlem před cvičením opatrně, ideálně dle příruček a rad - 2-3hoďky nejíst. To ale sama nikdy nevydržím, proto ideálně ovoce s vyšším glykemickým indexem (banán) či lehká pomazánka (z avokáda, bylinky, citrón a umeocet:) na menší kváskový chlebík nemůže před cvičením nadělat paseku. Raději se vyvarujte zeleninovým salátům, jelikož nadýmání při předklonech a torzních pozicích nemusí být příjemné. 
  • A pití je také rozporuplné. Obecné rady jsou během cvičení nepít, abychom zbytečně neochlazovali tělo, které se snažíme po celou dobu cvičení zachovat teplé a tím pádem zahřátý tzv. vnitřní oheň. Pokud ale nemůžete jinak či je opravdu teplé počasí (cvičíme venku) či praktikujete tzv. hot či bikram jógu, pijte;).


  • Zdravotní bariéry

  • Cvičení není zakazováno dětem, těhotným či seniorům (speciální upravené hodiny).Pokud jste ale prodělali operaci či jste prodělali závažnější onemocnění, poraďte se před cvičením se svým lékařem a před hodinou cvičení informujte instruktora o svém zdravotním stavu.